Tefal Trattoria Tradition gietijzeren koekenpan 26 cm - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Trattoria Tradition gietijzeren koekenpan 26 cm - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jessica 01-03-2022

Duurzame pan

Een veelzijdige pan die ook in de oven kan en leuk om in de bbq te doen met een lekker groot stuk vlees. Super handig om jus in te maken en af te gieten. Wel wat lastig schoon te maken en hij is wel zwaar. En je moet er geen pannenkoeken in willen maken. Maar goed daar is deze pan ook niet echt voor natuurlijk.

Pluspunten

• Kan in de oven
  • Kan in de bbq
  • Veelzijdig
  • Robuust

Minpunten

• Erg zwaar
  • Moeilijk schoon te maken

Nienoes 31-01-2022

Prima pan

Ik heb dit product mogen testen. Ik ben er erg blij mee maar ik vind hem wel erg zwaar. Ook kan de pan zelf heel heet worden. Wel heeft de pan een super mooi design en werkt makkelijk!

Pluspunten

• Mooi disign
  • Perfect voor langzaam koken

Minpunten

• Erg zwaar
  • Handvat kan warm worden

C.vdn 31-01-2022

Goede gietijzeren pan

Mooie en fijne pan. Goed en duurzaam in gebruik! Het gietijzer met goede anti-aanbaklaag maakt dat je het eten rustig kan bereiden en dat het lang warm blijft! Dit gaf een heerlijke maaltijd op tafel.
Uiteraard is de pan daardoor wel zwaar, hiervoor is wel een tweede handvat aan de pan gemaakt wat het tillen vergemakkelijkt!
Wij zijn erg blij met deze pan!

Pluspunten

• Goede anti aanbaklaag
  • Goed voor slowcooking

Minpunten

• Zwaar
  • Lang handvat voor in de oven

r*********@g******** 31-01-2022

Hoge kwaliteit gietijzeren pan, zeer geschikt voor inductie.

Had ik geweten dat dit type gietijzeren pan super werkt op inductie dan had ik hem eerder al gekocht. Lees goed de onderhoudsinstructie dan heb je er nog lang plezier van. Een aanrader! Hij is zwaar en daardoor is de temperatuur door de geleiding van het gietijzer super goed in te stellen, wat bij inductie wel eens lastig is. Ik zou deze pan niet schuiven tijdens het koken omdat het gewicht dan krassen kan veroorzaken op je inductie plaat.

Pluspunten

• Goede warmte geleiding
  • Geschikt voor inductie
  • Makkelijk te onderhouden

Minpunten

• Door gewicht niet schuiven i.v.m. evt krasjes
  • Standaard zonder deksel

Happen met Huig 29-01-2022
  • Product gekregen

Must have voor in de keuken

Deze gietijzeren pan is een must have voor iedere keuken. Het heeft een mooi design en is robuust, waardoor het een plaatje is voor in de keuken. De pan is geschikt voor alle soort toepassingen , van het bakken van een steak tot het maken van een ovengerecht. Ideale keuze voor iemand die nog op zoek is naar een fijne gietijzeren pan.

Pluspunten

• Robuust
  • Handig

Minpunten

• Zwaar, is wel te verwachten met gietijzer

A.S. 29-01-2022
  • Product gekregen

Oer degelijke pan voor jaren plezier

Zeer zware kwaliteit en netjes afgewerkt. Bakt super egaal en houd de warmte heel goed vast. Ik begrijp nu waarom gietijzeren pannen zoveel lof krijgen. Verwacht dat deze pan zéér lang meegaat. Geen coating die met de tijd afbladert of zijn werking verliest. Tevens lekker makkelijk van het fornuis zo de oven in (indien nodig). Top product!

Pluspunten

• Egale hitte verdeling
  • Onverwoestbaar
  • Netjes afgewerkt
  • Geschikt voor alle warmtebronnen
  • Kan in de oven

Minpunten

• Heel zwaar (logisch)

Anouk28 28-01-2022

Degelijke pan

Ik heb deze grillpan een aantal weken in huis. De pan voelt zwaar aan door het gietijzer, je tilt de pan ook niet makkelijk met een hand op, zeker niet als er eten in zit. Het lange handvat maakt dat de pan wel in de weg staat in het keukenkastje. Ik kook op gas en de pan (en het handvat) wordt dan snel heet. Eten bakt minder snel aan door de anti-aanbaklaag en daardoor is de pan ook makkelijker schoon te maken. Ik heb de pan nog niet lang genoeg in huis om te kunnen beoordelen of deze anti-aanbaklaag ook bestand is tegen krassen van spatels, lepels, etc. Je kunt deze pan op gas, met inductie, elektrisch of keramisch koken gebruiken. Daarnaast kun je hem ook op de barbecue of oven zetten. De schenktuit ziet er leuk uit maar ik weet niet goed waarvoor je het zou gebruiken.

Pluspunten

• Wordt snel heet

Minpunten

• Gewicht
  • Lang handvat

a************@l****** 26-01-2022

Leuke pan

Ik had de eer dat ik dit mooie product mocht testen. Hij werkt erg goed. Hij is alleen erg zwaar! Dat komt ook omdat hij natuurlijk van gietijzer is. Daardoor kan ik hem ook niet zo makkelijk schoonmaken. Je kan er wel super lekkere gerechten op maken. En heerlijk je groenten grillen. Ik vind de pan er erg mooi uitzien! En ik zou best een keer zoon pan willen hebben.

Pluspunten

• Lekkere gerechten

Minpunten

• Te zwaar
  • Niet makkelijk schoon te maken

ChellieSielias 25-01-2022

Een echte kwaliteitspan, wel wat zwaar

Toen ik de pan uit de verpakking haalde zag ik meteen dat dit een goede, degelijke pan is die lang mee zal gaan. De pan heeft handige inkepingen om vloeistof uit de pan te gieten. Je kan er perfect een lekkere burger in bakken. Er zit geen deksel bij deze pan, wat ik jammer vind, maar je kan hem ook prima zonder deksel gebruiken. Uiteraard weet ik dat gietijzeren pannen zwaarder zijn dan andere pannen, toch valt het gewicht van deze pan me tegen. Doordat de pan zo zwaar is neem je hem niet makkelijk in één hand, terwijl je in de andere hand een spatel hebt waarmee je in de pan roert. Dit vind ik even wennen, ik pak de pan regelmatig op en vergis me dan weer in de zwaarte van de pan. Al met al een goede, duurzame kwaliteitspan.

• Duurzaam

Minpunten

• Zwaar

Marieeetje 23-01-2022
Al een aantal keer een goed stuk vlees gebraden. Het vlees schroeit direct dicht, doordat de pan erg heet wordt en lang warmte vast houdt. Het afschenken van jus zeer eenvoudig door het design met schenktuit. Een mooie stevige en degelijke pan van een goed merk.

Shirley 23-01-2022

Tefal gietijzeren pan

Wij wilden al de overstap maken naar pannen van gietijzer,omdat recent bleek dat de antiaanbaklaag in pannen slecht is voor de gezondheid.
Dit testpanel kwam dus heel erg van pas.
De pan ziet er mooi uit,helemaal zwart,maar met optillen vond ik hem wel erg zwaar,deze moet je echt met twee handen over het fornuis verplaatsen. Door de zwaarte weet je wel gelijk dat je met kwaliteit te maken hebt.
Eerste keer kip erin gebakken,daarna eieren en gebakken aardappelen. Gewoon lekker ruim boter gebruiken,en je zult zeer tevreden zijn over deze pan. Na het gebruik even naspoelen met heet water en gewoon afwassen

Pluspunten

• Zwart
  • Zware kwaliteit

Liza de H 21-01-2022

Maar 1 minpunt

+ voor vele gerechten te gebruiken
+ gemakkelijk schoon te maken
+ mooi design
- erg zwaar in het gebruik

• Grootte van de pan
  • Voor vele soorten gerechten te gebruiken
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• De zwaarte van de pan

Marina1988 21-01-2022

Fijne pan, aanrader!

Wat een fijne pan! Een echte eyecatcher in je keuken en een toevoeging aan je 'standaard' pannen. De pan is zwaar, maar wel echt goede kwaliteit. Ik heb een ovenschotel gemaakt, eerst makkelijk alles aanbakken en daarna direct met pan en al in de oven gezet. Heel erg handig, scheelt weer afwas! Je moet de pan wel direct na het eten schoonmaken of onder water zetten, dan gaat het schoonmaken makkelijker. Het enige minpunt vind ik dat er geen deksel bij zit, maar ik had toevallig een deksel die er op paste. Vooral met sudderen van vlees lijkt me dit handig. Al met al, ik raad deze pan heel erg aan, zeker voor deze prijs!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eyecatcher
  • Fijn om mee te werken

Minpunten

• Geen deksel

Aniek 20-01-2022

Mooie duurzame pan

Wauw wat een prachtige pan! Gister voor het eerst gebruikt en hij bevalt heel goed! Heel blij mee! Ik heb in de Tefal Tradition gietijzeren koekenpan shakshuka gemaakt en de pan was makkelijk in gebruik, perfect om het gerecht even te laten sudderen en makkelijk schoon te maken! Ik ben fan!

Pluspunten

• Duurzaam
  • Stevig
  • Makkelijk in gebruik

Henkjan 18-01-2022

Goede gietijzeren pan

Zeer fijne gietijzeren pan voor het bakken van steaks etc.
Mooi design en gaat lang mee.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk af te gieten

Minpunten

• iets aan de zware kant